Termene și condiții
Condiţii de afaceri şi livrare
Prin semnarea acestui document, cumpărătorul accepta prezentele condiţii de afaceri şi livrare
1. Preţul
Preţul din contractul de vânzare-cumpărare conţine valoarea produsului şi valoarea ambalajului.
Cumpărătorul răspunde pentru corectitudinea măsurilor comunicate de el şi pentru indicaţiile pe care le dă vânzătorului.
Dacă prin contractul de vânzare-cumpărare s-a stabilit obligaţia efectuării de către vânzător a livrării la o locaţie indicată de către cumpărător, atunci acesta plăteşte transportul aferent conform contractului de vânzare-cumpărare.
Dacă prin contractul de vânzare-cumpărare s-a stabilit obligaţia efectuării montajului de către vânzător la locaţia indicată de către cumpărător, atunci cumpărătorul plăteşte şi costul montajului conform contractului de vânzare-cumpărare.
2. Plata preţului
Orice comanda a cumpărătorului este valabilă sub rezerva plăţii avansului indicat în contractul de vânzare-cumpărare. Avansul este în quantum de 30% din valoarea contractului de vânzare-cumpărare, excepţie fac comenzile personalizate unde quantumul avansului este de 50% din valoarea contractului de vânzare-cumpărare.
Plata diferenţei de preţ se face cel târziu la data preluării, fie prin virament bancar, fie în numerar sau prin card bancar în locația de vânzare a vânzătorului. Cumpărătorului îi revine întreaga răspundere privind alegerea formei, confortului, stilului, culorii, dimensiunilor, materialelor, finisajelor, precum și locul unde urmează a fi instalat produsul.
3. Transferul dreptului de proprietate
Toate produsele rămân în proprietatea vânzătorului până la plata integrala a prețului.
4. Termen de livrare
Termenul de livrare convenit prin contract curge de la data plății avansului.
În cazul cumpărării mai multor produse cu termene de livrare diferite, este aplicabil cel mai lung termen de livrare, deoarece toată marfa se livreaza în același timp. Preluarea se face fară exceptie fie în locația de vânzare și / sau depozitare a vânzătorului.
În cazul livrărilor la locația cumpărătorului, după achitarea sumei totale a comenzii se va stabili cu cumpărătorul un termen exact de livrare. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind transportul produselor dacă nu sunt condiții corespunzătoare privind accesul, manevrarea și parcarea în siguranță a autovehiculului sau dacă prin aceasta se încalcă legea.
Cumpărătorul se obligă ca la termenul astfel stabilit să preia comanda făcută. Dacă cumpărătorul nu este prezent la termenul convenit, sau dacă refuză preluarea comenzii, atunci este obligat să achite transportul retur.
Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea manipularea produselor dacă nu există un spațiu suficient de manevră în zona ușilor, holurilor sau casa scărilor.
Cumpărătorul îşi asumă răspunderea pentru accesul la locul de livrare, mobilierul livrat, sau părţi din acesta trebuia să poată fi introdus prin uşile de acces disponibile. Orice cheltuieli suplimentare apărute prin nerespectarea acestei prevederi cad în sarcina cumpărătorului.
5. Întârziere de preluare
În cazul intârzierii nejustificate la preluare de către cumpărător, vânzătorul poate, începând cu cea de-a patra săptămână de la data de livrare stabilită, să perceapă un tarif de depozitare de 20 lei pe zi. Dacă produsele nu se ridică nici după trecerea a încă 4 săptămâni, atunci vânzătorul poate, după somarea cumpărătorului și acordarea unui termen de grație potrivit, precum și anunțarea concomitentă a cumpărătorului de rezilierea contractului, dacă somația rămâne fără rezultat, să rezilieze contractul și să valorifice produsele în alt mod. Dacă rezilierea contractului de către vânzător se datorează unui comportament culpabil a cumpărătorului, atunci vânzătorul este îndreptățit să solicite plata a 30 % din valoarea comenzii cu titlu de daună paușală, fără a fi obligat la dovedirea vreunei pagube.
6. Recepția
Recepția cantitativă și calitativă a produselor se face la preluarea acestora, prin semnarea facturii de livrare marfă.
Orice deficiențe cantitative și/sau calitative se vor remedia de vânzător într-un termen rezonabil. Termenul de remediere va fi comunicat cumpărătorului cel târziu în 5 zile lucrătoare
7. Montajul
Vânzătorul asigură montajul produselor la locația indicată de către cumpărător, dacă părțile au convenit astfel prin contractul de vânzare-cumpărare, respectiv s-a comandat și achitat serviciul de montaj.
Montajul se face dupa livrarea produselor de către vânzător sau de către un partener al vânzătorului desemnmat de acesta la o dată ulterioară livrării.
Cumpărătorul se obligă să asigure la data livrării în locația unde se face livrarea și montarea frontul de lucru necesar și racordurile la utilitățile necesare efectuării montajului. Dacă aceste lucruri nu sunt asigurate iar montajul se prelungește din acest motiv, atunci cumpărătorul este responsabil pentru aceasta. Dezasamblarea mobilierului vechi este sarcina clientului. La finalizarea montajului toate mentiunile ambelor parti se consemeaza in procesul verbal de receptie. Ridicarea ambalajelor rezultate in urma montajului sunt in sarcina vanzatorului.
Moemax RO SRL, prin prezenta, este absolvita de orice vina trecuta, prezenta si viitoare rezultata in urma montajului efectuat prin angajatii proprii, la cererea clientului.
8. Rezilierea contractului:
Dacă cumpărătorul reziliază contractul fără a avea vreun drept în acest sens, sau dacă dorește încetarea contractului, atunci vânzătorul poate, la libera sa alegere, fie să solicite executarea integrala a contractului, fie să accepte încetarea acestuia; ultimul caz presupune însă ca cumpărătorul să platească, fără obligația dovedirii concrete a vreunei pagube, către vânzător o daună în cuantumul avansului din valoarea contractului.
La comenzile personalizate de orice fel, cuantumul daunei este de 50 % din valoarea contractului.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a decide acceptarea rezilierii sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse. Rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 de zile de la data solicitării returului.
Avansurile care au fost plătite deja se vor compensa cu daunele ce se cuvin vânzătorului.
Rezilierea contractului de către cumpărător din cauza unei întârzieri de livrare a vânzătorului se poate face doar după acordarea unui termen de grație potrivit, neurmat de o executare. În acest caz vânzătorul se obligă
9. Politica de returnare a produselor
9.1. Garanţia de conformitate. Returnarea produselor neconforme
9.1.1. Politica de returnare a produselor a fost elaborată în conformitate cu următoarele acte normative:
(i) Ordonanţa de Guvern nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare;
(ii) Ordonanţa de Guvern nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările şi completările ulterioare;
(iii) Ordonanța de Urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri;
(iv) Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare;
(v) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
9.1.2. Conform prevederilor legale în vigoare în materia protecţiei consumatorului, noţiunea de „consumator” include orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în achiziţionarea de produse sau servicii intră sub incidenţa legislaţiei aferente protecţiei consumatorului, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale.
9.1.3. Pe cale de consecinţă, prevederile în materia protecţiei consumatorului nu sunt aplicabile profesioniştilor - societăţi (cu răspundere limitată, pe acţiuni), profesii liberale (precum arhitecţi, avocaţi), persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, asociaţii familiale, sau orice altă formă de organizare unipersonală sau pluripersonală care este angajată într-o activitate economică.
9.1.4. În considerarea acestui fapt, prevederile prezentei secţiuni referitoare la condiţiile de returnare a produselor nu se aplică produselor comercializate profesioniştilor. Astfel, orice consumator care achiziţionează produse în scopuri ce nu au legătură cu activitatea sa comercială, industrială ori de producţie, artizanală ori liberală, beneficiază pe durata a 2 (doi) ani de la achiziţionarea acestora de drepturile menţionate mai jos, dacă produsul cumpărat este neconform.
9.1.5. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 (doi) ani, drepturile sunt valabile pentru durata respectivă.
9.1.6. Se consideră că produsele sunt conforme dacă:
(i) corespund descrierii făcute de Moemax RO SRL şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care Moemax RO SRL le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model, dacă este cazul;
(ii) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut Moemax RO SRL şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare - cumpărare;
(iii) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
(iv) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de Moemax RO SRL, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
9.1.7. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare – cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate.
9.1.8. Drepturile consumatorilor în cazul în care un produs nu este conform şi obligaţiile corelative ale Moemax RO SRL sunt:
i. Dreptul consumatorului de a solicita, în principal, repararea sau, dacă nu solicită repararea, înlocuirea produsului ce prezintă o lipsă de conformitate. Repararea sau returnarea nu pot fi duse la îndeplinire dacă oricare din aceste măsuri solicitate este imposibilă (dacă înlocuirea cu un produs identic este imposibilă) sau disproporţionată (dacă înlocuirea sau repararea impun Moemax RO SRL costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie).
ii. În situaţia în care se solicită fie repararea, fie înlocuirea produsului şi aceasta este posibilă, operaţiunea se efectuează fără plată de către consumator şi într-o perioadă de timp rezonabilă.
Noţiunea „fără plată” se referă la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.
„Perioada de timp rezonabilă” se stabileşte de comun acord cu consumatorul, în scris, fără niciun inconvenient semnificativ pentru acesta, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp rezonabilă nu poate depăşi în niciun caz un termen de 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoştinţa Moemax RO SRL lipsa de conformitate a produsului sau a predat acesteia produsul pe baza unui document de predare-preluare.
Dacă perioada de timp depăşeşte 15 zile calendaristice, consumatorul poate solicita reducerea corespunzătoare a preţului plătit sau rezoluţiunea contractului de vânzare-cumpărare (care presupune rambursarea integrală a preţului plătit).
iii. Dreptul consumatorului de a solicita reducerea corespunzătoare a preţului cu care a achiziţionat articolul sau rezoluţiunea contractului în situaţia în care nu beneficiază de repararea ori înlocuirea produsului neconform, sau dacă măsurile reparatorii nu au fost luate în termenul rezonabil stabilit în scris ori dacă măsurile reparatorii nu au fost luate fără inconveniente majore pentru consumator.
În orice caz, rezoluţiunea nu poate fi solicitată dacă lipsa conformităţii este minoră.
9.1.9. Lipsa de conformitate trebuie reclamată în scris imediat ce a fost observată, dar în nici un caz mai târziu de 2 (două) luni de la data la care a fost constatată.
9.1.10. În orice situaţie, răspunderea Moemax RO SRL poate fi angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 (doi) ani de la data remiterii (predării) produsului de către Moemax RO SRL către consumator sau către împuternicitul acestuia.
9.1.11. Dacă produsul care prezintă o lipsă de conformitate are o durată medie de utilizare mai mică de 2 (doi) ani, lipsa de conformitate trebuie înştiinţată până la împlinirea acestei durate.
9.1.12. Moemax RO SRL poate considera inacceptabilă o reclamaţie având ca obiect lipsa de conformitate a unui produs în cazul în care reclamaţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate prezentate.
9.1.13. Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, exceptând situaţiile în care o astfel de prezumţie este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
9.1.14. După împlinirea duratei de (2) doi ani (sau a duratei mai scurte pentru produsele ce au o durată medie de utilizare mai mică de doi ani) consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea doar în ceea ce priveşte produsele care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate exclusiv ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizar.
9.1.15. Clienţii Moemax RO SRL au obligaţia să prezinte următoarele documente, în original, pentru reclamarea mărfurilor neconforme:
(i) contractul de vânzare-cumpărare semnat;
(ii) bonurile fiscale şi, după caz, facturile emise în baza respectivului contract de vânzare-cumpărare;
(iii)Certificatul de garanţie aferent produsului/produselor în privinţa căruia/cărora este reclamată neconformitatea.
9.1.16. În măsura în care produsul neconform nu poate fi reparat sau înlocuit cu altul conform sau în cazul în care perioada de timp rezonabilă stabilită conform celor de mai sus depăşeşte 15 zile calendaristice, Moemax RO SRL va returna contravaloarea produsului, prin plata în numerar sau prin transfer bancar în contul indicat de Client, în funcţie de modalitatea de plată folosită la cumpărare şi cu respectarea Legii nr.70/2015, în termen de maximum 5 zile lucrătoare zile de la returnarea produsului.
9.2. Cazuri în care garanţia devine inaplicabilă sau nulă
9.2.1. Nu este aplicabilă garanţia de conformitate în următoarele situaţii:
1. Montarea produselor de către o de către o persoană fizică/grup de persoane fizice sau orice altă entitate persoană fizică sau juridică, alta decât Moemax RO SRL sau compania parteneră Moemax RO SRL. Singurele persoane/entităţi autorizate să efectueze montaj şi care nu afectează valabilitatea garanţiei sunt tâmplarii Moemax RO SRL şi firma parteneră a Moemax RO SRL pe parte de montaj;
2. Folosirea produsului în alte scopuri/condiţii decât cele pentru care a fost produs;
3. Utilizarea produsului în scopuri profesionale, regim industrial sau în locuri publice fără a avea în prealabil acordul scris al vânzătorului;
4. Modificarea (orice intervenţie asupra produsului, care modifică structura / culoarea / forma / destinaţia iniţială a acestuia) inclusiv repararea lui (de ex.: vopsire, debitare, perforare, tăiere, cusut, etc., inclusiv anexarea prin lipire/ sudare etc. a unor elemente străine de structura iniţială a acelui produs);
5. Spargerea, zgârierea şi/sau ciobirea produselor din sticlă ori materiale similare (ceramică, etc.) sau casante (oglinzi, etajere, feţe de uşi, tigăi, veselă, decoraţiuni, etc.);
6. Articole de igienă fără ambalaj original sau care au fost utilizate (saltele, halate de baie, papuci, lenjerie de pat, pilote, perne, etc.) ori utilizate sau curăţate impropriu (soluţii de curăţat inadecvate, nerespectarea condiţiilor menţionate pe eticheta / ambalajul / instrucţiunile de folosire ale articolului);
7. Deteriorări cauzate de o depozitare inadecvată (de ex. în condiţii de umiditate);
8. Deteriorări cauzate de o curăţare inadecvată;
9. Decolorarea articolului sau a unor părţi ale acestuia ca urmare a unei expuneri de durată la soare ori intemperii ori alte surse puternice de lumină/căldură;
10. Deteriorări cauzate de depozitarea articolului în aer liber/calamităţi;
11. Deteriorări survenite în urma unui furt/tentative de furt, acte de vandalism, incendiu etc.;
12. Deteriorări existente la momentul achiziţionării produsului, de care cumpărătorul a fost informat şi pentru care a primit o reducere a preţului;
13. Revânzarea produselor sau utilizarea acestora în scopuri profesionale ori regim industrial ori locuri publice fără acordul scris al Moemax RO SRL.
9.2.2. Garanţia acordată produselor este pentru o utilizare obişnuită, în condiţii normale. În cazul în care un produs a fost înlocuit în baza garanţiei, el beneficiază în continuare de garanţie de 2 ani, aceasta începând să curgă de la data înlocuirii.
9.3. Condiţii de returnare a produselor conforme (care nu prezintă neconformităţi)
9.3.1. În situaţia în care un Client, indiferent dacă este o persoană fizică consumator sau un profesionist, doreşte să returneze un produs conform, acesta o poate face în termen de maximum 45 zile calendaristice de la data achiziţionării respectivului produs. Aceasta reprezintă o politică de returnare a produselor, oferită suplimentar de către Moemax RO SRL faţă de drepturile legale.
9.3.2. Returnarea în această situaţie este în orice caz supusă acceptării de către Moemax RO SRL, returnarea unui produs neputând fi considerată acceptată implicit.
9.3.3. Returnarea poate fi refuzată mai ales în situaţiile în care, indiferent de calitatea cumpărătorului (consumator sau profesionist), produsul/produsele au fost achiziţionate în scopul revânzării ori dacă produsele au fost achiziţionate printr-o metodă specială de finanţare pusă la dispoziţie prin intermediul Moemax RO SRL.
9.3.4. Clientul poate solicita schimbarea produsului ce se returnează cu un alt produs aflat în oferta generală de vânzare a Moemax RO SRL sau emiterea unui card valoric pentru utilizare ulterioară în magazinul Moemax RO SRL.
9.3.5. Returnarea produselor care au fost achiziţionate cu acordarea către Client a unor avantaje, precum împreună cu cupoane de reducere, sau cu alte articole ori servicii gratuite ori cu preţ redus, poate fi făcută doar concomitent cu returnarea avantajelor respective.
9.3.6. În vederea returnării produselor conforme, clienții Moemax RO SRL au obligaţia de a prezenta următoarele documente,
în original:
(i) contractul de vânzare-cumpărare semnat;
(ii) bonurile fiscale şi, după caz, facturile emise în baza respectivului contract de vânzare-cumpărare;
(iii) Certificatul de garanţie aferent produsului/produselor în privinţa căruia/cărora se solicită returnarea.
9.3.7. Produsele pot fi acceptate la returnare numai dacă se află în ambalajul original, complete şi nu prezintă semne de uzură.
9.3.8. Dacă toate criteriile de returnare sunt îndeplinite şi produsele au fost acceptate la returnare, Moemax RO SRL va restitui contravaloarea acestora sau va emite card valoric, după cum urmează:
(i) în cazul în care produsul este returnat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziţionării, Moemax RO SRL returnează contravaloarea acestuia în numerar sau prin transfer bancar în contul bancar indicat de Client, în funcţie de modalitatea de plată folosită la cumpărare, şi cu respectarea Legii nr. 70/2015, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la returnarea produsului;
(ii) în cazul în care produsul este returnat după un termen de 14 zile calendaristice, dar până cel mai târziu a 45-a zi de la data achiziţionării, Clientului nu îi va fi restituită contravaloarea produsului astfel returnat. În acest caz, Moemax RO SRL va emite card valoric pentru valoarea produsului returnat. Valabilitatea cardurilor valorice este de 5 ani de la data emiterii şi pot fi folosite exclusiv în magazinele Moemax RO SRL.
9.3.9. Contravaloarea serviciilor achiziționate în magazin (montare şi sau transport), care au fost deja prestate de către Moemax RO SRL, nu se returnează.
9.3.10. Produsele care au fost asamblate nu mai pot fi returnate.
9.3.11. Fac excepţie de la condiţiile de returnare mai sus menţionate, următoarele produse, ce nu pot fi returnate nici chiar în termenul de 45 zile calendaristice de la data achiziţionării:
1. Articole de igienă (saltele, halate de baie, prosoape, lenjerii de pat, pilote, perne, biberoane, articole vestimentare
şi încălţăminte copii);
2. Baterii;
3. Becuri;
4. Articolele vândute la bazar, respectiv: articole deteriorate vândute cu reducere de preţ şi menţiunea nu se returnează/nu se pot reclama, articolele delistate vândute cu reducere de preţ (articole „ultima bucată” care au beneficiat de reducere de preţ tocmai ca urmare a unor deteriorări / grad de uzură vizibile şi communicate Cumpărătorului înainte achiziţionării articolului);
5. Articolele „comandă personalizată” (fie configurate pe dimensiunile/materialele/ designul solicitat de Cumpărător, fie cele care nu sunt standard disponibile pe stoc şi au fost comandate în mod special la cerere) care nu pot fi returnate decât din motive de neconformitate;
6. Plante decorative.
10. Daune:
Toate pretențiile de despăgubire (în special cele datorate întârzierilor de livrare a vânzătorului) sunt excluse în cazurile de simplă imprudență sau neglijență. Această exonerare de răspundere este valabilă în cazul contractelor cu consumatori, nu pentru vătămări corporale și pentru pagube asupra bunurilor preluate spre prelucrare.
În cazul unui contract care nu este încheiat cu consumatori, partea vătămata trebuie să dovedeasca culpa gravă sau intenția vânzătorului.
11. Garanții:
Vânzătorul declară că produsele comercializate sunt conforme cu standardele și specificațiile tehnice ale acestora.
Vânzătorul asigură și garantează conformitatea bunurilor achiziționate precum și eventualele vicii ascunse, declarând pe propria răspundere că produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu Legea nr. 608 din 31 octombrie 2001 privind evaluarea conformității produselor, publicată în Monitorul Oficial cu numărul 712 din data de 8 noiembrie 2001, documentația de execuție a fabricantului și standardelor europene.
Garanția produselor va fi asigurată pe baza documentelor de achiziție bon fiscal, factură și a certificatului de garanție aferent acestora.
12. Colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal
Datele necesare pentru derularea comenzii și pentru înregistrările contabile, precum nume, adresă, date de comandă, respectiv de rezervare a cumpărătorului, se salvează în sistemul informatic al vânzătorului. Datele astfel salvate se folosesc de catre vânzător doar în conformitate cu prevederile legale.
Prin semnarea prezentelor condiții de afaceri și livrare, cumpărătorul își exprimă acordul pentru colectarea, stocarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.
Doar în cazul contractelor între PERSOANE JURIDICE, sarcina probei privind existența la livrare a unei neconformități care trebuie soluționată de către vânzător, cade asupra cumpărătorului.
13. Legea aplicabilă/Jurisdicția:
Se aplică legislația românească. Litigiile se soluționează de către instanțele competente din Timișoara.
14. Alte clauze
În cazul în care oricare dintre părți nu își execută oricare din obligațiile asumate prin prezentul contract, aceasta este pusă în întârziere de plin drept din momentul în care obligația era exigibilă.
Prin semnarea acestui document, cumpărătorul accepta prezentele condiţii de afaceri şi livrare
1. Preţul
Preţul din contractul de vânzare-cumpărare conţine valoarea produsului şi valoarea ambalajului.
Cumpărătorul răspunde pentru corectitudinea măsurilor comunicate de el şi pentru indicaţiile pe care le dă vânzătorului.
Dacă prin contractul de vânzare-cumpărare s-a stabilit obligaţia efectuării de către vânzător a livrării la o locaţie indicată de către cumpărător, atunci acesta plăteşte transportul aferent conform contractului de vânzare-cumpărare.
Dacă prin contractul de vânzare-cumpărare s-a stabilit obligaţia efectuării montajului de către vânzător la locaţia indicată de către cumpărător, atunci cumpărătorul plăteşte şi costul montajului conform contractului de vânzare-cumpărare.
2. Plata preţului
Orice comanda a cumpărătorului este valabilă sub rezerva plăţii avansului indicat în contractul de vânzare-cumpărare. Avansul este în quantum de 30% din valoarea contractului de vânzare-cumpărare, excepţie fac comenzile personalizate unde quantumul avansului este de 50% din valoarea contractului de vânzare-cumpărare.
Plata diferenţei de preţ se face cel târziu la data preluării, fie prin virament bancar, fie în numerar sau prin card bancar în locația de vânzare a vânzătorului. Cumpărătorului îi revine întreaga răspundere privind alegerea formei, confortului, stilului, culorii, dimensiunilor, materialelor, finisajelor, precum și locul unde urmează a fi instalat produsul.
3. Transferul dreptului de proprietate
Toate produsele rămân în proprietatea vânzătorului până la plata integrala a prețului.
4. Termen de livrare
Termenul de livrare convenit prin contract curge de la data plății avansului.
În cazul cumpărării mai multor produse cu termene de livrare diferite, este aplicabil cel mai lung termen de livrare, deoarece toată marfa se livreaza în același timp. Preluarea se face fară exceptie fie în locația de vânzare și / sau depozitare a vânzătorului.
În cazul livrărilor la locația cumpărătorului, după achitarea sumei totale a comenzii se va stabili cu cumpărătorul un termen exact de livrare. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind transportul produselor dacă nu sunt condiții corespunzătoare privind accesul, manevrarea și parcarea în siguranță a autovehiculului sau dacă prin aceasta se încalcă legea.
Cumpărătorul se obligă ca la termenul astfel stabilit să preia comanda făcută. Dacă cumpărătorul nu este prezent la termenul convenit, sau dacă refuză preluarea comenzii, atunci este obligat să achite transportul retur.
Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea manipularea produselor dacă nu există un spațiu suficient de manevră în zona ușilor, holurilor sau casa scărilor.
Cumpărătorul îşi asumă răspunderea pentru accesul la locul de livrare, mobilierul livrat, sau părţi din acesta trebuia să poată fi introdus prin uşile de acces disponibile. Orice cheltuieli suplimentare apărute prin nerespectarea acestei prevederi cad în sarcina cumpărătorului.
5. Întârziere de preluare
În cazul intârzierii nejustificate la preluare de către cumpărător, vânzătorul poate, începând cu cea de-a patra săptămână de la data de livrare stabilită, să perceapă un tarif de depozitare de 20 lei pe zi. Dacă produsele nu se ridică nici după trecerea a încă 4 săptămâni, atunci vânzătorul poate, după somarea cumpărătorului și acordarea unui termen de grație potrivit, precum și anunțarea concomitentă a cumpărătorului de rezilierea contractului, dacă somația rămâne fără rezultat, să rezilieze contractul și să valorifice produsele în alt mod. Dacă rezilierea contractului de către vânzător se datorează unui comportament culpabil a cumpărătorului, atunci vânzătorul este îndreptățit să solicite plata a 30 % din valoarea comenzii cu titlu de daună paușală, fără a fi obligat la dovedirea vreunei pagube.
6. Recepția
Recepția cantitativă și calitativă a produselor se face la preluarea acestora, prin semnarea facturii de livrare marfă.
Orice deficiențe cantitative și/sau calitative se vor remedia de vânzător într-un termen rezonabil. Termenul de remediere va fi comunicat cumpărătorului cel târziu în 5 zile lucrătoare
7. Montajul
Vânzătorul asigură montajul produselor la locația indicată de către cumpărător, dacă părțile au convenit astfel prin contractul de vânzare-cumpărare, respectiv s-a comandat și achitat serviciul de montaj.
Montajul se face dupa livrarea produselor de către vânzător sau de către un partener al vânzătorului desemnmat de acesta la o dată ulterioară livrării.
Cumpărătorul se obligă să asigure la data livrării în locația unde se face livrarea și montarea frontul de lucru necesar și racordurile la utilitățile necesare efectuării montajului. Dacă aceste lucruri nu sunt asigurate iar montajul se prelungește din acest motiv, atunci cumpărătorul este responsabil pentru aceasta. Dezasamblarea mobilierului vechi este sarcina clientului. La finalizarea montajului toate mentiunile ambelor parti se consemeaza in procesul verbal de receptie. Ridicarea ambalajelor rezultate in urma montajului sunt in sarcina vanzatorului.
Moemax RO SRL, prin prezenta, este absolvita de orice vina trecuta, prezenta si viitoare rezultata in urma montajului efectuat prin angajatii proprii, la cererea clientului.
8. Rezilierea contractului:
Dacă cumpărătorul reziliază contractul fără a avea vreun drept în acest sens, sau dacă dorește încetarea contractului, atunci vânzătorul poate, la libera sa alegere, fie să solicite executarea integrala a contractului, fie să accepte încetarea acestuia; ultimul caz presupune însă ca cumpărătorul să platească, fără obligația dovedirii concrete a vreunei pagube, către vânzător o daună în cuantumul avansului din valoarea contractului.
La comenzile personalizate de orice fel, cuantumul daunei este de 50 % din valoarea contractului.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a decide acceptarea rezilierii sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse. Rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 de zile de la data solicitării returului.
Avansurile care au fost plătite deja se vor compensa cu daunele ce se cuvin vânzătorului.
Rezilierea contractului de către cumpărător din cauza unei întârzieri de livrare a vânzătorului se poate face doar după acordarea unui termen de grație potrivit, neurmat de o executare. În acest caz vânzătorul se obligă
9. Politica de returnare a produselor
9.1. Garanţia de conformitate. Returnarea produselor neconforme
9.1.1. Politica de returnare a produselor a fost elaborată în conformitate cu următoarele acte normative:
(i) Ordonanţa de Guvern nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare;
(ii) Ordonanţa de Guvern nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările şi completările ulterioare;
(iii) Ordonanța de Urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri;
(iv) Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare;
(v) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
9.1.2. Conform prevederilor legale în vigoare în materia protecţiei consumatorului, noţiunea de „consumator” include orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în achiziţionarea de produse sau servicii intră sub incidenţa legislaţiei aferente protecţiei consumatorului, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale.
9.1.3. Pe cale de consecinţă, prevederile în materia protecţiei consumatorului nu sunt aplicabile profesioniştilor - societăţi (cu răspundere limitată, pe acţiuni), profesii liberale (precum arhitecţi, avocaţi), persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, asociaţii familiale, sau orice altă formă de organizare unipersonală sau pluripersonală care este angajată într-o activitate economică.
9.1.4. În considerarea acestui fapt, prevederile prezentei secţiuni referitoare la condiţiile de returnare a produselor nu se aplică produselor comercializate profesioniştilor. Astfel, orice consumator care achiziţionează produse în scopuri ce nu au legătură cu activitatea sa comercială, industrială ori de producţie, artizanală ori liberală, beneficiază pe durata a 2 (doi) ani de la achiziţionarea acestora de drepturile menţionate mai jos, dacă produsul cumpărat este neconform.
9.1.5. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 (doi) ani, drepturile sunt valabile pentru durata respectivă.
9.1.6. Se consideră că produsele sunt conforme dacă:
(i) corespund descrierii făcute de Moemax RO SRL şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care Moemax RO SRL le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model, dacă este cazul;
(ii) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut Moemax RO SRL şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare - cumpărare;
(iii) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
(iv) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de Moemax RO SRL, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
9.1.7. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare – cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate.
9.1.8. Drepturile consumatorilor în cazul în care un produs nu este conform şi obligaţiile corelative ale Moemax RO SRL sunt:
i. Dreptul consumatorului de a solicita, în principal, repararea sau, dacă nu solicită repararea, înlocuirea produsului ce prezintă o lipsă de conformitate. Repararea sau returnarea nu pot fi duse la îndeplinire dacă oricare din aceste măsuri solicitate este imposibilă (dacă înlocuirea cu un produs identic este imposibilă) sau disproporţionată (dacă înlocuirea sau repararea impun Moemax RO SRL costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie).
ii. În situaţia în care se solicită fie repararea, fie înlocuirea produsului şi aceasta este posibilă, operaţiunea se efectuează fără plată de către consumator şi într-o perioadă de timp rezonabilă.
Noţiunea „fără plată” se referă la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.
„Perioada de timp rezonabilă” se stabileşte de comun acord cu consumatorul, în scris, fără niciun inconvenient semnificativ pentru acesta, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp rezonabilă nu poate depăşi în niciun caz un termen de 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoştinţa Moemax RO SRL lipsa de conformitate a produsului sau a predat acesteia produsul pe baza unui document de predare-preluare.
Dacă perioada de timp depăşeşte 15 zile calendaristice, consumatorul poate solicita reducerea corespunzătoare a preţului plătit sau rezoluţiunea contractului de vânzare-cumpărare (care presupune rambursarea integrală a preţului plătit).
iii. Dreptul consumatorului de a solicita reducerea corespunzătoare a preţului cu care a achiziţionat articolul sau rezoluţiunea contractului în situaţia în care nu beneficiază de repararea ori înlocuirea produsului neconform, sau dacă măsurile reparatorii nu au fost luate în termenul rezonabil stabilit în scris ori dacă măsurile reparatorii nu au fost luate fără inconveniente majore pentru consumator.
În orice caz, rezoluţiunea nu poate fi solicitată dacă lipsa conformităţii este minoră.
9.1.9. Lipsa de conformitate trebuie reclamată în scris imediat ce a fost observată, dar în nici un caz mai târziu de 2 (două) luni de la data la care a fost constatată.
9.1.10. În orice situaţie, răspunderea Moemax RO SRL poate fi angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 (doi) ani de la data remiterii (predării) produsului de către Moemax RO SRL către consumator sau către împuternicitul acestuia.
9.1.11. Dacă produsul care prezintă o lipsă de conformitate are o durată medie de utilizare mai mică de 2 (doi) ani, lipsa de conformitate trebuie înştiinţată până la împlinirea acestei durate.
9.1.12. Moemax RO SRL poate considera inacceptabilă o reclamaţie având ca obiect lipsa de conformitate a unui produs în cazul în care reclamaţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate prezentate.
9.1.13. Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, exceptând situaţiile în care o astfel de prezumţie este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
9.1.14. După împlinirea duratei de (2) doi ani (sau a duratei mai scurte pentru produsele ce au o durată medie de utilizare mai mică de doi ani) consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea doar în ceea ce priveşte produsele care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate exclusiv ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizar.
9.1.15. Clienţii Moemax RO SRL au obligaţia să prezinte următoarele documente, în original, pentru reclamarea mărfurilor neconforme:
(i) contractul de vânzare-cumpărare semnat;
(ii) bonurile fiscale şi, după caz, facturile emise în baza respectivului contract de vânzare-cumpărare;
(iii)Certificatul de garanţie aferent produsului/produselor în privinţa căruia/cărora este reclamată neconformitatea.
9.1.16. În măsura în care produsul neconform nu poate fi reparat sau înlocuit cu altul conform sau în cazul în care perioada de timp rezonabilă stabilită conform celor de mai sus depăşeşte 15 zile calendaristice, Moemax RO SRL va returna contravaloarea produsului, prin plata în numerar sau prin transfer bancar în contul indicat de Client, în funcţie de modalitatea de plată folosită la cumpărare şi cu respectarea Legii nr.70/2015, în termen de maximum 5 zile lucrătoare zile de la returnarea produsului.
9.2. Cazuri în care garanţia devine inaplicabilă sau nulă
9.2.1. Nu este aplicabilă garanţia de conformitate în următoarele situaţii:
1. Montarea produselor de către o de către o persoană fizică/grup de persoane fizice sau orice altă entitate persoană fizică sau juridică, alta decât Moemax RO SRL sau compania parteneră Moemax RO SRL. Singurele persoane/entităţi autorizate să efectueze montaj şi care nu afectează valabilitatea garanţiei sunt tâmplarii Moemax RO SRL şi firma parteneră a Moemax RO SRL pe parte de montaj;
2. Folosirea produsului în alte scopuri/condiţii decât cele pentru care a fost produs;
3. Utilizarea produsului în scopuri profesionale, regim industrial sau în locuri publice fără a avea în prealabil acordul scris al vânzătorului;
4. Modificarea (orice intervenţie asupra produsului, care modifică structura / culoarea / forma / destinaţia iniţială a acestuia) inclusiv repararea lui (de ex.: vopsire, debitare, perforare, tăiere, cusut, etc., inclusiv anexarea prin lipire/ sudare etc. a unor elemente străine de structura iniţială a acelui produs);
5. Spargerea, zgârierea şi/sau ciobirea produselor din sticlă ori materiale similare (ceramică, etc.) sau casante (oglinzi, etajere, feţe de uşi, tigăi, veselă, decoraţiuni, etc.);
6. Articole de igienă fără ambalaj original sau care au fost utilizate (saltele, halate de baie, papuci, lenjerie de pat, pilote, perne, etc.) ori utilizate sau curăţate impropriu (soluţii de curăţat inadecvate, nerespectarea condiţiilor menţionate pe eticheta / ambalajul / instrucţiunile de folosire ale articolului);
7. Deteriorări cauzate de o depozitare inadecvată (de ex. în condiţii de umiditate);
8. Deteriorări cauzate de o curăţare inadecvată;
9. Decolorarea articolului sau a unor părţi ale acestuia ca urmare a unei expuneri de durată la soare ori intemperii ori alte surse puternice de lumină/căldură;
10. Deteriorări cauzate de depozitarea articolului în aer liber/calamităţi;
11. Deteriorări survenite în urma unui furt/tentative de furt, acte de vandalism, incendiu etc.;
12. Deteriorări existente la momentul achiziţionării produsului, de care cumpărătorul a fost informat şi pentru care a primit o reducere a preţului;
13. Revânzarea produselor sau utilizarea acestora în scopuri profesionale ori regim industrial ori locuri publice fără acordul scris al Moemax RO SRL.
9.2.2. Garanţia acordată produselor este pentru o utilizare obişnuită, în condiţii normale. În cazul în care un produs a fost înlocuit în baza garanţiei, el beneficiază în continuare de garanţie de 2 ani, aceasta începând să curgă de la data înlocuirii.
9.3. Condiţii de returnare a produselor conforme (care nu prezintă neconformităţi)
9.3.1. În situaţia în care un Client, indiferent dacă este o persoană fizică consumator sau un profesionist, doreşte să returneze un produs conform, acesta o poate face în termen de maximum 45 zile calendaristice de la data achiziţionării respectivului produs. Aceasta reprezintă o politică de returnare a produselor, oferită suplimentar de către Moemax RO SRL faţă de drepturile legale.
9.3.2. Returnarea în această situaţie este în orice caz supusă acceptării de către Moemax RO SRL, returnarea unui produs neputând fi considerată acceptată implicit.
9.3.3. Returnarea poate fi refuzată mai ales în situaţiile în care, indiferent de calitatea cumpărătorului (consumator sau profesionist), produsul/produsele au fost achiziţionate în scopul revânzării ori dacă produsele au fost achiziţionate printr-o metodă specială de finanţare pusă la dispoziţie prin intermediul Moemax RO SRL.
9.3.4. Clientul poate solicita schimbarea produsului ce se returnează cu un alt produs aflat în oferta generală de vânzare a Moemax RO SRL sau emiterea unui card valoric pentru utilizare ulterioară în magazinul Moemax RO SRL.
9.3.5. Returnarea produselor care au fost achiziţionate cu acordarea către Client a unor avantaje, precum împreună cu cupoane de reducere, sau cu alte articole ori servicii gratuite ori cu preţ redus, poate fi făcută doar concomitent cu returnarea avantajelor respective.
9.3.6. În vederea returnării produselor conforme, clienții Moemax RO SRL au obligaţia de a prezenta următoarele documente,
în original:
(i) contractul de vânzare-cumpărare semnat;
(ii) bonurile fiscale şi, după caz, facturile emise în baza respectivului contract de vânzare-cumpărare;
(iii) Certificatul de garanţie aferent produsului/produselor în privinţa căruia/cărora se solicită returnarea.
9.3.7. Produsele pot fi acceptate la returnare numai dacă se află în ambalajul original, complete şi nu prezintă semne de uzură.
9.3.8. Dacă toate criteriile de returnare sunt îndeplinite şi produsele au fost acceptate la returnare, Moemax RO SRL va restitui contravaloarea acestora sau va emite card valoric, după cum urmează:
(i) în cazul în care produsul este returnat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziţionării, Moemax RO SRL returnează contravaloarea acestuia în numerar sau prin transfer bancar în contul bancar indicat de Client, în funcţie de modalitatea de plată folosită la cumpărare, şi cu respectarea Legii nr. 70/2015, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la returnarea produsului;
(ii) în cazul în care produsul este returnat după un termen de 14 zile calendaristice, dar până cel mai târziu a 45-a zi de la data achiziţionării, Clientului nu îi va fi restituită contravaloarea produsului astfel returnat. În acest caz, Moemax RO SRL va emite card valoric pentru valoarea produsului returnat. Valabilitatea cardurilor valorice este de 5 ani de la data emiterii şi pot fi folosite exclusiv în magazinele Moemax RO SRL.
9.3.9. Contravaloarea serviciilor achiziționate în magazin (montare şi sau transport), care au fost deja prestate de către Moemax RO SRL, nu se returnează.
9.3.10. Produsele care au fost asamblate nu mai pot fi returnate.
9.3.11. Fac excepţie de la condiţiile de returnare mai sus menţionate, următoarele produse, ce nu pot fi returnate nici chiar în termenul de 45 zile calendaristice de la data achiziţionării:
1. Articole de igienă (saltele, halate de baie, prosoape, lenjerii de pat, pilote, perne, biberoane, articole vestimentare
şi încălţăminte copii);
2. Baterii;
3. Becuri;
4. Articolele vândute la bazar, respectiv: articole deteriorate vândute cu reducere de preţ şi menţiunea nu se returnează/nu se pot reclama, articolele delistate vândute cu reducere de preţ (articole „ultima bucată” care au beneficiat de reducere de preţ tocmai ca urmare a unor deteriorări / grad de uzură vizibile şi communicate Cumpărătorului înainte achiziţionării articolului);
5. Articolele „comandă personalizată” (fie configurate pe dimensiunile/materialele/ designul solicitat de Cumpărător, fie cele care nu sunt standard disponibile pe stoc şi au fost comandate în mod special la cerere) care nu pot fi returnate decât din motive de neconformitate;
6. Plante decorative.
10. Daune:
Toate pretențiile de despăgubire (în special cele datorate întârzierilor de livrare a vânzătorului) sunt excluse în cazurile de simplă imprudență sau neglijență. Această exonerare de răspundere este valabilă în cazul contractelor cu consumatori, nu pentru vătămări corporale și pentru pagube asupra bunurilor preluate spre prelucrare.
În cazul unui contract care nu este încheiat cu consumatori, partea vătămata trebuie să dovedeasca culpa gravă sau intenția vânzătorului.
11. Garanții:
Vânzătorul declară că produsele comercializate sunt conforme cu standardele și specificațiile tehnice ale acestora.
Vânzătorul asigură și garantează conformitatea bunurilor achiziționate precum și eventualele vicii ascunse, declarând pe propria răspundere că produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu Legea nr. 608 din 31 octombrie 2001 privind evaluarea conformității produselor, publicată în Monitorul Oficial cu numărul 712 din data de 8 noiembrie 2001, documentația de execuție a fabricantului și standardelor europene.
Garanția produselor va fi asigurată pe baza documentelor de achiziție bon fiscal, factură și a certificatului de garanție aferent acestora.
12. Colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal
Datele necesare pentru derularea comenzii și pentru înregistrările contabile, precum nume, adresă, date de comandă, respectiv de rezervare a cumpărătorului, se salvează în sistemul informatic al vânzătorului. Datele astfel salvate se folosesc de catre vânzător doar în conformitate cu prevederile legale.
Prin semnarea prezentelor condiții de afaceri și livrare, cumpărătorul își exprimă acordul pentru colectarea, stocarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.
Doar în cazul contractelor între PERSOANE JURIDICE, sarcina probei privind existența la livrare a unei neconformități care trebuie soluționată de către vânzător, cade asupra cumpărătorului.
13. Legea aplicabilă/Jurisdicția:
Se aplică legislația românească. Litigiile se soluționează de către instanțele competente din Timișoara.
14. Alte clauze
În cazul în care oricare dintre părți nu își execută oricare din obligațiile asumate prin prezentul contract, aceasta este pusă în întârziere de plin drept din momentul în care obligația era exigibilă.